Németek és németalföldiek a Kárpát-medencében – Hungarikumokkal a világ körül 8/1.
A nyolcadik évad első epizódjában négy külföldi származású személyt mutatnak be, akik a Kárpát-medencében leltek otthonra.
Épül a déli körvasút, az új híd annak fontos eleme.
„ÚJ VASÚTI ÖSSZEKÖTŐ HÍD BUDAPESTEN, MA INDUL A FORGALOM! EZ MAGYARORSZÁG »LEGOKOSABB« HÍDJA
Ma, vasárnap a dinamikus terheléses teszt volt az utolsó nagy próbatétel azelőtt, hogy este meginduljon a forgalom a Duna felett átívelő új sínpályán, az új déli összekötő hídon a Rákóczi híd mellett.
A hidat nyugodtan nevezhetjük fővárosunk legújabb hídjának, hiszen a régi, elavult hídszerkezeteket teljesen kicseréljük a Déli összekötő híd esetében. A régi szerkezet első darabjának cseréje fejeződött most be, ráadásul mindössze 1 év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez!
Ez Magyarország »legokosabb« hídja, a szenzorok segítségével a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, a mérnökökhöz minden információ valós időben eljut!
Mi történt ma?
Két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. 5, 20, 40, 60, 80 km/órás sebességgel mentek, robogtak, a legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak. Azért, hogy a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehessen.
A teszt sikeres és eredményes volt! Miért jó hír ez?
Épül a déli körvasút, az új híd annak fontos eleme.
Cél: Budapest legyen gyorsabban és kényelmesebben átjárható vasúttal és a vasút legyen a legjobb közlekedési eszköz az elővárosokból és sokkal többet használt eszköz Budapesten belül is.
Ezért bővítjük és korszerűsítjük a vasutat délen, Kelenföld és Ferencváros között is, három új megállót is létesítve a jobb átszállási kapcsolatok érdekében.
Céljaink egyszerűek:
minden közlekedő gyorsabban, kényelmesebben érjen célba,
kevesebb legyen a dugó,
tisztább a levegő.
A Főváros és Karácsony Gergely által is támogatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (budapestvasut2040.hu) garantálja, hogy a vasút fejlesztésével megduplázódik az elővárosokból vasúttal érkezők száma. A tapasztalat bizonyít: ez történt a nemrég felújított esztergomi és székesfehérvári vonalakon.
A budapesti és elővárosi vasútfejlesztésekkel ezeket garantáljuk Önöknek:
minden Budapest környéki településről 15 percenként indul majd vonat Budapestre, azaz óránként 4 vonat indul a főváros felé,
minden vonattal legalább 3 különböző metróra át lehet majd szállni közvetlenül,
mindez végre egyetlen jeggyel vagy bérlettel is lehetséges lesz, megcsináljuk végre a BKK/BKV/VOLÁN/MÁV/HÉV tarifaközösséget.
A beruházást a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ és a NIF végzik, a terheléses mérések a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének irányításával zajlanak, köszönjük!”